Calea ferată Giurgiu Nord-Port Giurgiu a fost „uitată” la modernizarea secției 102

  • Economic
  • 4 Septembrie 2022
  • Nici un comentariu
  • 358
  • 3 minute de citit

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil de sectorul feroviar, a cerut urgentarea reparațiilor la calea ferată Giurgiu Nord-Port Giurgiu.

”02.09.2022, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, am avut o întâlnire pentru  analizarea situației liniei de cale ferată dintre stația Giurgiu Nord și Port Giurgiu. La discuţii au participat reprezentanți ai Ministerului Transporturilor si Infrastructuri, CNCF CFR SA, APDF Giurgiu, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și reprezentanți ai autorităților locale, împreună cu reprezentanții principali ai mediului de afaceri din zona, MOL Romania, VOESTALPINE, ILR Logistica, VIXON GAS, AZOCHIM. Am solicitat colaborarea tuturor factorilor implicați, pentru ca intervențiile necesare la nivelul liniei de cale ferată să fie urgentate, astfel încât, prin eliminarea restricțiilor de circulație, activitatea economică să poată fi desfășurată în condiții optime. Am oferit asigurări reprezentanților mediului economic că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are în vedere şi o abordare pe termen lung privind modernizarea tronsonului de cale ferată care face legătura între zona portuară şi magistrala principală București Giurgiu. Ştim exact cât de necesară este  legătura feroviară modernă care să faciliteze transportul de marfă din zona Giurgiu către restul țării”, a scris demnitarul pe pagina sa de Facebook.

Acest tronson de cale ferată nu a fost inclus în proiectul de modernizare, cu bani europeni, a liniei București-Giurgiu, secția de circulație 102.

Pe Lotul 1, la care contractul a fost semnat în decembrie 2020, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, stadiul de execuție a ajuns deja la 32,4%, iar termenul de finalizare este anul 2023. Contractul presupune lucrări de infrastructură/suprastructură pe 12,02 km (stația Vidra, de la km 18+180 – stația Comana, km 30+200), lucrări de artă și lucrări conexe pe întregul traseu. Pentru Lotul 2, care va include și electrificarea liniei București-Giurgiu, s-a lansat studiul de fezabilitate, realizat de asocierea Baicons IMPEX – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial. Termenul de finalizare a studiului este decembrie 2022, după cum a scris recent Club Feroviar.

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată .