Traseul feroviar Giurgiu-Bucureşti urmează a fi electrificat

  • Publicitate
  • 1 Iunie 2024
  • Nici un comentariu
  • 56
  • 4 minute de citit

Material comandat de Partidul Național Liberal – PNL Giurgiu, executat Mănăilă Ioan Vasile PFA, CMF 21240015

Senator Toma Petcu, primvicepreşedinte PNL Giurgiu, candidat pentru preşedinţia CJ Giurgiu

„Astăzi s-a redeschis calea ferată directă București-Giurgiu, după 19 ani de inactivitate, datorită reparării podului de la Grădiștea, avariat în 2005.

Este important că în cei aproape 2 ani și jumătate de investiții constructorul a reușit, împreună cu cei de la CFR Infrastructură, ca un contract care, inițial, n-a putut să fie foarte bine optimizat pentru că studiul de fezabilitate, după cum știm, a fost realizat acum aproximativ 10 ani de zile și realitățile de astăzi, din teren, sunt altele. Au reușit să le optimizeze și s-au schimbat foarte multe soluții tehnice. Aici vorbim de celebrul pod de la Grădiștea, care inițial era prevăzut de niște soluții de glins de beton, iar acum construcția este una metalică, viabilă și care se practică peste tot. Și al doilea lucru, pentru prima dată în România, a fost introdus acel sistem de slap track, adică pe această porțiune de pod, calea ferată a fost montată pe niște bucăți prefabricate, cu tot cu calea ferată, cu șina inclusă, o soluție modernă pe care constructorul austriac a aplicat-o și o aplică în toată Europa și care a fost autorizată și în România și pusă în practică. Și bineînțeles, o a doua problemă foarte importantă este problema porțiunii dintre stațiile Plopșoru și Daia, pe acea bucată de deal, unde alunecările de teren n-au fost prinse inițial și bine analizate în studii, s-a descoperit că sunt câteva probleme tehnice acolo și dacă nu s-ar fi intervenit suplimentar cu mai multe consolidări de maluri și cu mai multe lucrări tehnice suplimentare. Acolo avem chiar o restricție de 30 de km la oră față de restul traseului, unde s-a circulat în medie cu viteze între 70 și 80 de km, proporțiunile bune, doar pe această zonă se circulă cu o viteză de 30 de km, există o restricție, pentru că etapa a doua este finanțată datorită demersurilor pe care le-a făcut, în primul rând domnul președinte Mutreanu și noi toți parlamentarii de Giurgiu, către Comisarul European Adina Vălean. Avem finanțare de peste 300 de milioane de euro pentru etapa a doua, unde se va prevede o lucrare specială, un viaduct care să traverseze acea porțiune de deal care se pare că solul este suport destul de ușor elastic, în sensul că se deplasează foarte ușor, și acest viaduct care va fi construit va crea posibilitatea să se depășească, să treacă peste acea zonă fără a fi probleme foarte mari. Cu siguranță așteptăm acum ca CFR Infrastructură să demareze, după finalizarea studiului de fezabilitate. Am înțeles că în această vară se va întâmpla acest lucru, să demareze procedura de licitație pentru proiectare și execuție a etapei a doua, ceea ce înseamnă: două fire, electrificare, reabilitatea tuturor stațiilor CFR (deja au fost reabilitate câteva stații), conexiunea pe pod cu partea bulgară pe partea electrică și racordarea în viitorul inel de centură al CFR care va fi realizat în jurul Bucureștiului.”

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată .