Primul tren metropolitan din 2023 va circula pe linia București – Giurgiu

  • Economic
  • 4 Februarie 2023
  • Nici un comentariu
  • 1160
  • 4 minute de citit

Austriecii de la PORR sunt probabil cei mai buni constructori din ţară. Şi nu este de mirare dacă ne gândim că şi în perioada concediilor de iarnă, din 23 decembrie 2022 până în 9 ianuarie 2023 pe șantierul liniei der cale ferată 102 nu s-a stat nici măcar o oră la trecerea dintre ani și s-a lucrat ca program normal de lucru.

Aşa se explică progresul semnificativ pe șantierul liniei de tren București – Giurgiu, unde proiectul pentru noul pod peste Argeș de la Grădiștea și refacerea liniei pe o lungime de 12 kilometri a ajuns la 45%, lucrarea fiind în grafic pentru ca linia să fie terminată în iulie-august 2023, conform contractului. Șantierul PORR a avansat în noiembrie și decembrie 2022 de la 36% la 45%, conform monitorizării CFR Infrastructură.

„Finalizarea lucrărilor și redeschiderea circulației feroviare pe linia directă București – Giurgiu este foarte importantă pentru introducerea trenurilor metropolitane în zona de sud a Bucureștiului și va aduce pasageri la Otopeni inclusiv din nordul Bulgariei, oferta de zbor de la Otopeni fiind mult mai atractivă decât de la Sofia”, spunea la sfârșitul anului trecut, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

În zona Grădiștea, PORR Construct a finalizat montarea pilelor provizorii de lansare al viitorului tablier care va fi înălțat peste râul Argeș. Pilele sunt vizibile mai bine în prima poză de sus. Grinzile viaductului și predalele sunt montate în procent de 95%, a mai rămas un spațiu gol vizibil în zona culeelor, cel mai probabil pentru a facilita montarea tablierului metalic. Se lucrează în continuare destul de intens pentru regularizarea malurilor râului Argeș, pe malul drept unde sunt 3 utilaje specializate care realizează săpături verticale în adâncime pentru turnarea zidurilor de sprijin realizate din beton special armat până la adâncimea de aproximativ 30 metri.

Linia București – Giurgiu este închisă din 2005 de la prăbușirea Podului peste Argeș de la Grădiștea. Din 2005 până în 2020, când a fost semnat contractul cu antreprenorul din Austria, Ministerul Transporturilor nu a făcut eforturi pentru a asigura legătura feroviară între Giurgiu și București pe linia directă, timp în care patronii firmelor de microbuze au făcut profituri uriașe.

Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului. Cea mai dificilă lucrare de artă este noul pod peste Argeş, lungime totală de 1.131 metri, cu o deschidere centrală de 145 de metri, a doua după cea a Podului de la Cernavodă. „În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 metri. Prezentul proiect este corelat cu proiectul IPTANA de amenajare a râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe”, arată memoriul pentru acordul de mediu din 2017 care lua în calcul redeschiderea discuţiei despre canalul Bucureşti – Dunăre.

(foto Feroviara)

Lasă un comentariu!

Adresa ta de email nu va fi publicată .