Respect, domnule ministru Răzvan Cuc!
- Administraţie
- 22 Septembrie 2017
- Nici un comentariu
- 158
- 3 minute de citit
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a fost prezent astăzi la Giurgiu pentru a participa la o conferinţă de presă, i-am spune noi de suflet, dorindu-şi ca rezumatul acesteia să ajungă, în primul rând la cunoştinţa giurgiuvenilor. De aceea a ţinut ca să susţină această conferinţă la sediul Primăriei Giurgiu, alături de primarul Nicolae Barbu şi să declare că „Nu am uitat niciodata ca am primit votul giurgiuvenilor”.
Răzvan Cuc a explicat că nu s-a prezentat mai devreme în faţa giurgiuvenilor pentru că nu şi-a dorit să vină cu promisiuni, ci cu rezolvări. În acest context, ministrul Transporturilor a declarat că astăzi s-a intrat în procedura prealabilă lictaţiei pentru drumul de centură ce va lega DN 5 de Vama Giurgiu. Acest drum, prevăzut cu patru banzi de circulaţie şi flancat de două parcări de aproximativ 2 hectare fiecare, va pleca din DN 5, înainte de satul Remuş şi după 5,5 km va ajunge în Punctul de Frontieră fără a mai trece prin zone locuite. Valoarea investiţiei se ridică la 155 demilioane de lei şi ar trebui să fie gata până la finele anului 2019.
În acelaşi context al proiectelor care au obţinut finanţare şi au intrat în pocedura prealabilă execuţiei, astăzi la sediul Primăriei Giurgiu s-a semnat de către Ministerul Transporturilor şi firma contractoare contractul pentru Podul Feroviar de la Grădiştea, podul urmând să devină funcţional până în decembrie 2019.
Ministrul Cuc a venit la Giurgiu însoţit de şeful CNAIR (autostrăzi şi infrastructură) şi şeful CFR Infrastructură, care au oferit presei amănunte privind investiţiile în cauză.
În paralel cu prezentarea celor două investiţii sigure, ministrul Cuc şi şeful CFR Infrastructură, Marius Chiper, au oferit detalii şi despre cel de-al treilea proiect legat de infrastructura feroviară. Reabilitarea şi modernizarea căii ferate dintre Giurgiu şi Bucureşti. Conform angajamentului pe care România şi la la luat în faţa U.E., calea ferată care va lega Frontiera Giurgiu cu Staţia CFR Bucureşti Nord, via Jilava, ar trebui să se finalizeze în anul 2022. Investiţia presupune electrificarea şi dublarea traseului care să permită o viteză de deplasare de 160 de kilometri pe oră (normativ impus de U.E.).
Ioan Mănăilă