După întâlnirea de vineri de la Ruse, Bulgaria, dintre vicepremierul pentru Dezvoltare Regională şi Lucrări Publice, Grozdan Karadjov, şi ministrul Transporturilor şi Comunicaţiilor, Nikolay Sabev, cu vicepremierul român şi ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, presa giurgiveană a explodat la ideea că România şi Bulgaria ar fi bătut pala pentru un nou pod peste Dunăre între Giurgiu şi Ruse. Este adevărat că de acest posibil pod se discută de mai mulţi ani, discuţiile intensificându-se în cursul anului trecut, în mod special între Consiliul Judeţean Giurgiu, Primăria Giurgiu şi Districtul Ruse. Mai mult, noul premier al Bulgariei, Kiril Petkov, a anunţat că-şi doreşte petru noi poduri peste Dunăre. Ascestea sunt premisele, numai că declaraţiile lui Grindeanu ar trebui privite cu multă reţinere. Acesta a declarat pentru presa din România că că a propus ca proiectul unui nou pod la Giurgiu-Ruse să fie cel asupra căruia să se concentreze într-o prima fază, specialiştii şi autorităţile decidente din cele două ţări.

Numai că, în conferinţa de presă comună cu Grindeanu şi Sabev, organizată după întrevedere, Karadjov şi-a exprimat speranţa că lucrările de reparaţii îndelung aşteptate la podul peste Dunăre de la Ruse – Giurgiu vor începe încă din acest an, cu un orizont de finalizare în primăvara anului viitor. Karadjov a afirmat că România a efectuat lucrări de reparaţii la pod în 2018, dar o evaluare realizată de o echipă bulgară a identificat probleme, inclusiv elemente structurale neacoperite. S-a mai vorbit despre reluarea serviciului de feribot între Giurgiu şi Ruse, despre dragarea Dunării în cadrul unui proiect european (Fast Danube), despre viitoarea autostradă între Ruse şi Veliko Tîrnovo, în partea centrală şi nordică a Bulgariei. (sursa: Agerpres.ro via BTA, sursa foto: Facebook/ Ministerul Transporturilor).

Nici o precizare cu subiect şi predicat despre un nou pod Giurgiu-Ruse.

În concluzie, pentru Grindeanu „Afară-i vopsit gardul, înăutru-i leopardul” Deci uşor cu pianul pe scări.

Ioan Mănăilă