În urmă cu ceva timp, în primul mandat de ministru al Transporturilor al lui Răzvan Cuc, cred că am scris un material amplu. Domnia sa a venit însoţit de doi „locotenenţi” şi ne-a explicat cum va lega Bulgaria de România pe traseul feroviar Ruse- Bucureşti, cee a ce presupunea (includea!?) automat Giurgiu-Bucureşti, pod peste Argeş  la Grădiştea. Şi conform fostului şi actualului ministru al Transporturilor, o viteză de circulaţie cu mult peste 100 de km pe oră. Spunea Răzvan Cuc că procedurile au ajuns în faza de licitaţie şi în scurt timp avem constructor care şi-a adjudecat licitaţia şi care se va apuca de treabă. În bună tradiţie, la vremea respectivă, şi presa giurgiuveană i-a acordat ministrului Cuc un cec în alb, pentru că era la început de drum. Peste câteva luni însoţit de presa centrală, televiziuni, domnul Cuc ne-a invitat la reluarea circulaţiei feroviare pe ruta Comana-Giurgiu. Două trei vagoane, măturate şi spălate special pentru ministru, cu viteza halucinantă de 20 de km  pe oră, ne-au adus la Giurgiu. În afară de momentul de festivism, cu flori şampanie, însoţitoare de vagon sexi (de ţi-ai fi dorit să scadă viteza de deplasare la 10 km păe oră!). Nu ştiu ce s-a mai întâmplat după. Dacă după ce s-a văzut la televizor, ministrul Cuc a mai făcut vreun pas mai departe. Era o catastrofă economică! Dar domnul Cuc a vrut să bea (la figurat, nu-mi amintesc dacă şi la propriu) şampanie în tren.

Trecut-au vremuri, scurte, că doar am ieşit din secolul vitezei şi Răzvan Cuc a fost dat afară din funcţia de ministru pe motiv de incompetenţă. A făct-o, cu subiect şi predicat, primul ministru al României, Mihai Tudose.

Scurta perioadă de glorie de la Ministerul Transporturilor i-au dat aripi largi ministrului Cuc care a trecut la organizarea unei dizidenţe în PSD Giurgiu, care în fază următoare viza  preluarea conducerii organizaţiei judeţene a social-democraţilor. I s-a dat” verde- stop!”

Într-un mod aproape inexplicabil (sau dacă eşti bolnav de scenarită în care vezi doar bani, bani, bani!) baronul PSD de Neamţ, Ionel Arsene, preşedinte al CJ Neamţ l-a preluat pe Cuc de la Giurgiu şi i l-a livrat lui Dragnea ca nou-nouţ, fată-mare!

Și uite așa a ajuns domnul Cuc la al doilea mandat (de ministru, să fie clar!).

Consiliat sau ne consiliat, omul s-a rebrenduit. Este omul (bine, nu chiar omul, ci doar o imagine construită. Aș spune pe bani mulți, dar nu am dovezi, așa că spun că nu este adevărat ce aud!) care taie în carne vine când vine vorba de constructori aflați în întârziere. Rupe, sfâșie, bine că nu le și mănâncă, contractele de pe hârtie. Să-l vadă Viorica cât este de viteaz! Am mai scris despre acest subiect și rămân la părerea mea că un contract de sute de milioane de euro se rupe doar prin sentință judecătorească. Mă-ndoiesc că vreun minister din România are juriști/avocați la nivelul unei firme private care care lucrează cu cifre de afaceri de miliarde de euro. Asta înseamnă ca Ministerul să angajeze Case de Avocatură. Pe multe milioane de euro! Timp în care lucrările stagnează. Ca să aduci altă firmă asta înseamnă prelicitaţie, licitaţie, perioadă de contestaţie şi dacă şi apare o contestaţie s-ar putea să te duci şi la un an şi jumătate de întârziere Dacă executantul, constructorul, mai şi câştigă procesul, plăteşte domnul Cuc?

Mie personal prestaţia ministrului Cuc îmi aduce aminte de povestea „Croitoraşul cel viteaz”, dar fără un final fericit. Şi am un mare semn de întrebare. De ce nu mai aminteşte de proiectul finalizat, din punctul lui de vedere,  în primul mandat. Cale ferată rapidă între Ruse şi Bucureşti. Sau acum lucrează la un superproiect cu perne magnetice, levitaţie spre Pietricica. Că merită şi Arsene ceva!

Ah, să nu uit, am sunat în urmă cu câteva minute la Gara Giurgiu Oraş şi m-am interesta cum aş putea să cumpăr un bilet pe ruta Giurgiu-Comana. Elegantă şi politicoasă doamna cu care am vorbit la telefon. Mi-a spus că nu există asemnea rută. I-am explicat că am călătorit în acelaşi vagon la redeschiderea rutei cu domnul ministru Răzvan Cuc. Şi ea mi-a explicat foarte politicos că aia a fost prima şi ultima cursă

Mai nou, văd că domnul ministru a numit director nou la Metrorex. Director care-şi joacă funcţia cu mandatul pe masă dacă până în iarnă nu dă drumul la circulaţiei pe magistrala Drumul Taberei.

Cât de greu ar fi ca domnul Cuc să se ducă la premierul Dăncilă şi să spună „ Dacă până în iarnă nu se încep fizic lucrările la proiectele cutare şi cutare aveţi mandatul meu pe masă…!”

Ioan Mănăilă

N.B. Pentru că nu-mi plac sălile de Tribunal îl informez pe domnul ministru Cuc că reţelele de socializare au memorie lungă. Chiar mă contrazic! Nu mai vorbim doar de 7 muşte ci de mult mai multe!

PS 1 Nu pot fi considerat de rea credinţă în condiţiile în care pe 22 septembrie 2017 publicam articolul „ Respect, domnule Ministru Cuc!”.

PS 2  Sper ca domana Dăncilă să fie mai dăşteaptă decât mine!