cojocaruÎn urma accidentului de duminică de la Comana în care parapanta pilotată de Marian Cojocaru s-a prăbuşit şi a dus la moartea pasagerului, procurori din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti s-au sesizat din oficiu, în cursul zilei de ieri, deschizând un dosar în care anchetează împrejurările şi circumstanţele producerii accidentului aviatic.

Pilotul paramotorului a supraviețuit accidentului, însă are multiple traumatisme și este în prezent internat la Spitalul de Urgență „Bagdasar-Arseni” din Capitală. Bărbatul este şeful Aerodromului Comana şi are la activ peste 5.000 de ore de zbor. În comunicatul emis de Parchet se spune că „…în cauză s-a dispus începerea urmăririi penale cu privire la infracţiunile încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu sau neîndeplinirea lor, dacă fapta este de natură să pună în pericol siguranţa zborului, pilotarea unei aeronave de către o persoană care nu posedă documentele de certificare prevăzute de reglementările în vigoare şi exploatarea unei aeronave fără ca aceasta să posede un certificat de înmatriculare sau identificare şi un certificat ori autorizaţie de navigabilitate sau documente echivalente…”  

Dacă până aici totul pare normal, în logica şi procedurile unei anchete, însă în ceea ce priveşte acuzaţiile ce i se aduc pilotului giurgiuvean sunt de-a dreptul bulversante. Marian Cojocaru este de mai bine de 6 ani o vedetă naţională şi internaţională. El a făcut subiectul mai multor reportaje în presa centrală românească, dar s-a aflat şi în atenţia mass-media internaţională fiind subiect de ştire la televiziuni precum CNN şi RTL. (vezi adevarul.ro/locale/giurgiu/marian-cojocaru-politistul-care-i-invata-romani-zboare-paramotorul-1_50aeb4bd7c42d5a6639f5ca9/index.html  dar şi http://www.gandul.info/reportaj/ei-merita-romania-omul-care-a-zburat-cu-paramotorul-ca-sa-parasuteze-ajutoare-deasupra-romaniei-povestea-incredibila-a-politistul-marian-c-10357098). Mai mult omul este întemeietor al aero clubului român de specialitate.

În aceste condiţii te întrebi dacă acuzaţiile Parchetului privind calificarea şi autorizaţiile pilotului stau în picioare. Dacă da, atunci cum a putut un om să zboare 5000 de ore în România fără să-l întrebe nimeni de sănătate. Este clar că numai în România se poate întâmpla aşa ceva.

Ioan Mănăilă