O delegație de la Ministerul Transporturilor condusă de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a fost prezentă, de dimineață, la Giurgiu, pentru a da startul lucrărilor la șoseaua de centură a municipiului Giurgiu, un proiect îndelung așteptat de giurgiuveni.

A fost predat amplasamentul pentru obiectivul „Drum de legătură DN5 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei”. Este vorba despre porțiunea de drum cunoscut în folclor drept „pământul nimănui”, care, în ultimii ani, a fost o capcană pentru șoferi și o rușine pentru România. Intrarea în țară prin Sud, din Bulgaria, arăta o imagine dezolantă: era un drum fără asfalt, prăfuit vara, cu gropi pline de apă sau noroi toamna și alunecuș iarna.

Primarul Adrian Anghelescu, preşedintele Consiliului Judeţean, Dumitru Beianu, consilierul municipal Ionel Muscal, au fost prezenţi în teren alături de împreună cu conducerea CNAIR. Factorii de conducere giurgiuveni au declarat că vor ajuta constructorul cu tot ceea ce depinde de autoritatea locală, județeană sau națională pentru ca lucrarea să se desfășoare în cel mai scurt timp posibil.

S-a mai discutat despre refacerea infrastructurii rutiere, dar şi de refacerea legăturii feroviare cu Bucureștiul, cât și investițiile în port și în vamă.

Drumul va fi realizat la 4 benzi, două pe fiecare sens.

Drumul de legătură DN 5 km 60+500 – Șoseaua de Centură – Pod Prieteniei km 61+400, în lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutieră între DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecție giratorie și continuă spre sud, intersectându-se cu DN 5 și DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge în sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, urmând a fi executat la 4 benzi, două pe fiecare sens, cu aceeași structură ca a variantei ocolitoare.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în urmă cu o săptămână, iar autorizația de construire a fost emisă cu o zi înaintea ordinului. Antreprenorul este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului este de 106,6 milioane de lei, fără TVA. Durata execuției obiectivului este de 18 luni, începând de la acest moment. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.